سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزشگاه آرایشگری

نظر

بدون نگرانی از قیمت و به راحتی در منزل و در موادی که در هر خانه‌ای وجود دارد توانید ماسک‌های خانگی تهیه کنید و پاکسازی پوست صورت را خودتان انجام دهید و پوست را لایه‌برداری کنید. در ادامه مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید.

 

ماسک لایه بردار جوش شیرین و عسل

این ماسک برای لایه برداری پوست‌های خشک  مناسب است. جوش شیرین به آرامی و ملایمت سلول‌های مرده پوست را جدا می‌کند. این سلول‌ها و بافت‌های مرده ممکن است منافذ پوست را ببندند. عسل هم سرشار از آنتی‌اکسیدان است که یک نوع ماده ضدباکتری طبیعی است. علاوه بر این دارای خواص مرطوب‌کنندگی است. این ماسک علاوه بر لایه برداری رطوبت را جذب پوست می‌کند و مثل یک سد محافظ عمل می‌کند. ویتامین ای وجود در ماسک برای ترمیم نواحی آسیب دیده پوست معجزه می‌کند و مانع از پیری پوست می‌شود. دارچین نوعی سم‌زدا است و جریان اکسیژن در پوست را بهبود می‌بخشد و باعث درخشان شدن پوست شما می‌شود.

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری جوش شیرین

1 قاشق چای‌خوری عسل

1 قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E

یک چهارم قاشق چای‌خوری دارچین

3 قاشق چای‌خوری شیر

همه مواد را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید. یک لایه ضخیم از این ماسک را روی صورت قرار دهید و با حرکات چرخشی روی پوست بچرخانید. اجازه دهید تا ماسک 25 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای لایه برداری بیشتر، وقتی ماسک را می‌شویید پوست را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید.

 

ماسک پرتقال و اسید لاکتیک ماست

ماست کامل یک منبع عالی برای اسید لاکتیک طبیعی است که یک لایه‌ بردار بی‌نظیر است. این اسید آلودگی‌های سطح پوست و سلول‌های مرده پوست را برمی‌دارد و باعث می‌شود که پوست روشن‌تر، شفاف‌تر و نرم‌تر زیر آلودگی‌ها، نمایان شود. آب پرتقال تازه هم دارای اسید سیتریک است که باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود. ویتامین سی موجود در پرتقال با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و باعث ترمیم آسیب‌های پوستی می‌شود. آلوئه ورا نوعی تغذیه‌کننده برای پوست است و آن را التیام می‌بخشد و با استفاده از آن، پوست‌تان تا چند روز نرم است.

 

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری ماست کامل

2 قاشق چای‌خوری آب پرتقال تازه همراه با پالپ

یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

همه مواد را در کاسه‌ای با هم ترکیب کنید تا جایی که یک دست شود. این ترکیب را روی پوست با حرکات چرخشی ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا ماسک به مدت 10 قیقه روی پوست بماند. بعد از 10 دقیقه پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک لایه بردار سالاد میوه

این ماسک لایه بردار به خاطر وجود انواع اسید موجود در میوه‌ها، برای پوست فواید زیادی دارد. اسید گیلوکولیک موجود در آناناس، اسید سیتریک موجود در آب لیمو و اسید تارتاریک موجود در انگور، دارای خواص لایه برداری هستند و می‌توانند پوست مرده را از روی سطح پوست صورت‌تان پاک کنند. این ماسک، منافذ پوست را کمتر می‌کند و بافت پوست را نرم‌تر می‌کند.

 

آب لیمو ممکن است باعث تحریک پوست شود. پس اگر در هنگام استفاده از این ماسک در پوست خود احساس سوزش کردید، ماسک را سریعا بشویید.

 

مواد لازم:

یک چهارم فنجان آناناس

یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه

یک چهارم فنجان انگور

انگور و آناناس را در ظرفی مخلوط کنید تا جایی که نرم و یکدست شود. آب لیمو را به آن اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. این ترکیب را روی پوست ماساژ دهید تا جایی که به طور یکدست روی پوست پخش شود. اجازه دهید تا این ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند. ماسک را آب گرم بشویید و سپس پوست را با حوله‌ای نرم و تمیز، له آرامی خشک کنید.

 

ماسک لایه بردار آرد برنج و چای سبز

چای سبز دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. این ماده می تواند پوست را ترمیم کند و آن را در برابر آسیب‌های محیطی و آلودگی‌ها حفاظت کند. آرد برنج هم به آرامی پوست را لایه‌برداری می‌کند و باعث می‌شود که پوستی روشن و درخشان داشته باشید.

 

مواد لازم:

نصف فنجان چای سبز دم کرده و خنک شده

یک قاشق غذاخوری آرد برنج

چای سبز را برای مدت 15 دقیقه دم کنید. بعد از اینکه خنک شد، یک قاشق غذاخوری آرد برنج به آن اضافه کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا جایی که نرم و یکدست شود. این ماسک را با حرکات چرخشی روی پوست قرار دهید تا قدرت لایه‌برداری آن بیشتر شود. این ترکیب را برای مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید. ماسک را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک کفیر و عسل

کفیر شبیه به ماست است ولی 40 برابر بیشتر از ماست دارای باکتری‌های مفید است. این ماده منبع طبیعی اسید لاکتیک است که باعث پاک کردن منافذ پوست از آلودگی‌ها می‌شود. اسید لاکتیک موجود در کفیر نه تنها پوست را لایه‌برداری می کند بلکه باعث آب رسانی و نرم شدن پوست هم می‌شود.

 

عسل یک ماده ضدباکتری طبیعی است و خواص ضدویروسی و ضدقارچی هم دارد. به همین دلیل انتخابی عالی برای کسانی است که پوست مستعد جوش دارند. عسل با باکتری‌های مضر مبارزه می‌کند و باعث تقویت پوست می‌شود. عسل التهاب را کاهش می‌دهد و رطوبت را به پوست جذب می‌کند. در واقع عسل یک ماده معجزه‌گر برای پوست است.

 

مواد لازم:

یک چهارم فنجان کفیر

یک قاشق چای‌خوری عسل

کفیر و عسل را با هم مخلوط کنید. یک لایه یک دست از آن را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید تا 20 دقیقه روی پوست بماند. سپس ماسک را کامل از روی صورت بشویید. با حوله‌ای تمیز و نرم، پوست صورت را خشک کنید.

 

ماسک لایه بردار ماست و شکر

شکر به عنوان یک لایه‌ بردار فیزیکی عمل می کند و علاوه بر این یک منبع عالی برای گلیکولیک اسید است. گلیکولیک اسید سلول‌ها را برای رشد و تغییر، تحریک می کند و منافذ پوست را می‌بندد. ماست هم دارای اسید لاکتیک است که آلودگی‌های سطح پوست را پاک می‌کند. این دو اسید در کنار هم باعث می‌شوند که به راحتی بتوانید پوست را پاک سازی و لایه‌ برداری کنید. وجود این دو اسید در کنار هم، پوستی جوان و درخشنده به شما هدیه می‌دهد.

 

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری ماست کامل

یک قاشق چای‌خوری شکر

این مواد را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. لایه‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست قرار دهید. اجازه دهید تا این ماسک برای مدت 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس نوک انگشتان خود را مرطوب کنید و پوست را ماساژ دهید و با حرکات چرخشی این کار را انجام دهید تا خاصیت لایه برداری آن افزایش پیدا کند.

 

ماسک لایه برداری پوست صورت پاپایا

مواد لازم:

یک چهارم پاپایا

یک قاشق غذاخوری عسل

یک دوم قاشق چایخوری آب لیمو

پاپایا را به قطعات کوچک تقسیم کنید. پاپایا، عسل و آب لیمو را در مخلوط کن بریزید. تا جایی که ترکیبی صاف و یکدست به دست بیاید آن را مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با آب ولرم آن را بشویید و با حوله به آرامی خشک کنید. بعد از ماسک از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

ماسک قهوه

مواد لازم

3 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده

یک قاشق غذاخوری آب

نصف قاشق چایخوری عسل

این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری یک دست حاصل شود. ماسک را روی صورت قرار دهید و صورت را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید تا ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. آن را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم، به آرامی خشک کنید. بعد از استفاده از ماسک، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

اسکراب شکر

مواد مورد نیاز:

3 قاشق غذاخوری شکر

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک

شکر و روغن را در کاسه‌ای کوچک با هم ترکیب کنید. این ترکیب را با حرکات چرخشی روی پوست ماساژ دهید و برای مدت یک دقیقه این کار را تکرار کنید. صورت را با آب گرم بشویید و با حوله به آرامی خشک کنید. بعد از استفاده از اسکراب، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

 

اسکراب شکر و لیمو

مواد مورد نیاز:

3 قاشق غذاخوری شکر

آب نصف لیموترش

یک قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق چایخوری روغن زیتون

آب لیمو و روغن زیتون را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید. بعد از اینکه به خوبی با هم ترمیب شدند، عسل و شکر را به آن بیافزایید. این ماسک را با حرکات چخشی روی پوست تمیز ماساژ دهید. صورت را با آب گرم بشویید و با حوله به آرامی خشک کنید. پوست را بعد از استفاده از این اسکراب، با کرم مناسب، مرطوب کنید.

 

ماسک دارچین و عسل

مواد مورد نیاز

2 قاشق غذاخوری دارچین

2 قاشق غذاخوری عسل

دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیری یک دست حاصل شود. این ماسک را روی صورت قرار دهید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. صورت را با آب گرم بشویید و با حوله به آرامی خشک کنید. بعد از این ماسک، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری، آموزش پاکسازی پوست صورت، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش میکروپیگمنتیشن و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت Deterland.com  مراجعه کنید.