سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزشگاه آرایشگری

نظر

 

هایلایتر یکی از لوازم آرایشی است که امروزه بسیار مورد توجه افراد حرفه ای و حتی مبتدیان می باشد. همان گونه که از نام این وسیله آرایشی مشخص است، هایلایتر باعث می شود تا پوست صورت شما براق تر به نظر برسد و بدرخشد. این ویژگی هایلایتر چهره شما را جوان تر نشان می دهد. درخشش پوست موجب شاداب تر نشان دادن پوست خواهد شد و ظاهری متفاوتی به آرایش می بخشد. هایلایتر اگر درست مصرف نشود ممکن است تمام گریم و میکاپ و به چه شما ظاهر ناخوشایند بدهد.

 در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با هایلایتر و نکات طلایی استفاده ازهایلایتر، راهنمایی می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری، آموزش ریباندینگ مو، آموزش لیزر موهای زائد، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش کوتاهی مو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت Deterland.com مراجعه کنید.

 

چه رنگ هایلایتر برای آرایش روزانه مناسب است؟

لوازم آرایشی مورد نیاز هایلایت صورت:

افراد مبتدی که به تازگی وارد عرصه گریم و میکاپ شده اند اگر مایل هستند از هایلایتر برای آرایش پوست خود استفاده نمایند، لازم است به چند نکته اساسی دقت کنند. این وسیله آرایشی تنها برای روشن شدن پوست مورد استفاده قرار نمیگیرد بلکه می توان برای فرم دهی و برجسته سازی صورت و پوشاندن نواقص صورت نیز مفید باشد.

 

برای به کار گیری این تکنیک نیاز به موارد زیر است:

 

 

نکات استفاده از هایلایتر:

هایلایت کردن صورت در واقع جزء مراحل پایانی آرایش است. به این معنا که لازم است تا شما زیرسازی پوست را انجام داده باشید. بهتر است از مرطوب کننده مخصوص، کرم پودر، پنکک، پرایمر و …. استفاده کرده و پوست شما آماده برای هایلایت شدن باشد. در این مرحله می توانید فعالیت خود را آغاز نمایید:

 

1-استفاده از رژگونه:

هایلایتر مایع چیست؟

برای رژگونه زدن در عملیات هایلایتر لازم است تا رنگ طبیعی و کم رنگی را انتخاب نمایید. انواع صورتی کم رنگ و هلویی گزینه های خوبی محسوب می شوند. سپس به کمک یک براش مخصوص رژگونه، مقداری رنگ را بر روی گونه های خود بزنید و سپس آن را محو نمایید. در نظر داشته باشید که برای رژگونه زدن می توانید لبخند بزنید تا استخوان گونه شما نمایان شود.

 

2-مشخص کردن نواحی صورت

بهترین مکان هایی که می بایست به رنگ روشن هایلایت شوند تا برجسته تر نمایش داده شوند، قوس ابروها، بخش میانی پیشانی، وسط بینی، بالای استخوان گونه، گردی چانه و بخش بالایی لب ها می باشند. این بخش ها عموما منعکس کننده نور هستند و روشن تر به نظر می رسند. در نظر داشته باشید که شما به کمک هایلایتر در واقع این بخش ها را برجسته تر می نمایید. باید به این نکته دقت کنید که هیچ لزومی برای هایلایت نمودن این بخش ها وجود ندارد اما در آرایش های طبیعی معمولا این قسمت ها دارای رنگ روشن تری می باشند.

3-استفاده از براش بادبزنی

برای فید کردن بخش های هایلایت شده لازم است تا براش خود را به صورت خوابیده و مسطح بر روی بخش مورد نظر قرار داده و سپس آن را به بالا بکشید. این کار را برای تمام بخش هایی که در مرحله قبل روشن نمودید، انجام دهید. در نظر داشته باشید که با انجام عملیات هایلایتر صورت شما روشن تر از حالت معمولی به نظر می رسد لذا در زمان استفاده از کرم پودر، از کرمی استفاده نمایید که همرنگ پوست شما باشد و روشن تر از پوست نباشد تا در انتهای کار، خروجی شما طبیعی جلوه کند.

4-استفاده از تثبیت کننده

برای تثبیت آرایش مخصوصا در فصل تابستان حتما از تثبیت کننده های مربوطه استفاده نمایید. اگر از انواع اسپری استفاده می کنید، می توانید 2 الی 3 بار بر روی صورت خود این مورد را اسپری کنید. پس از انکه آرایش خود را تثبیت نمودید، می توانید از یک براش آرایش بزرگ استفاده کرده و کل صورت خود را به کمک آن به صورت ضربه ای پاک کنید تا آرایش اضافی و پودر ها از روی صورت ریخته و رنگ ها با یکدیگر مخلوط شوند. این کار به طبیعی نشان دادن آرایش شما بسیار کمک می کند.

 

نکات تکمیلی استفاده از هایلایتر:

در زمان هایلایت نمودن صورت، انتخاب یک هایلایتر مناسب و سازگار با پوست بسیار مهم می باشد. به عبارت دیگر برای پوست هایی که چرب هستند، پیشنهاد می شود که از هایلایتری استفاده شود که پودری است و می تواند چربی پوست را کنترل نماید. برای پوست های خشک، هایلایتر های کرمی و مایع می توانند پاسخ گو باشند.

از طرف دیگر موقعیت بکار بردن هایلایتر نیز بسیار مهم می باشد. به عبارت دیگر استفاده از هایلایتر برای مهمانی های شب اگر که بسیار غلیظ باشد، می تواند ظاهر مصنوعی ایجاد کند. نکته مهم دیگری که در زمان انتخاب هایلایتر باید به آن دقت داشته باشید، رنگ هایلایتر می باشد. برای آرایش پوست سبزه، عموما از هایلایتر صورتی استفاده می شود تا شادابی پوست را بیشتر نماید. اما برای افرادی که یک پوست طبیعی دارند و مایل هستند که آرایش آنها بسیار طبیعی به نظر برسد، پیشنهاد ما استفاده از هایلایتر های طلایی و هلویی است.به صورت کلی برای پوست های معمولی رنگ هایی چون رزگلد مناسب می باشند.